HTV najgledaniji

HRT u prvih šest mjeseci najgledanija televizija u Hrvatskoj

Hrvatska radiotelevizija u prvih je šest mjeseci ove godine bila najgledanija nacionalna televizija u Hrvatskoj s ukupnim udjelom u gledanosti na cijelom danu od 29,7 posto.

Rekao je to glavni urednik HTV-a Bruno Kovačević na današnjoj konferenciji  za novinare,  citirajući podatke nezavisne agencije AGB Nielsen.

 „Svi napori uloženi u poboljšanje programa urodili su plodom, mislim da će proći vrlo malo vremena dok ne dođemo na petu poziciju najgledanijih javnih televizija.“,  rekao je Kovačević.

Dodao je i kako je HRT u prvih šest ovogodišnjih mjeseci došao na poziciju osme najgledanije javne tv u Europi, dok je još krajem 2011. bio na 13. mjestu.

„Na početku četverogodišnjeg mandata rekao sam kako bi bilo dobro kada bi nakon dvije godine zaustavili pad gledanosti HTV-a, međutim, već nakon mjesec dana sa treće pozicije, na kojoj smo bili, pretekli smo jednu televiziju, a sada smo uspjeli postati najgledanija od svih televizija u Hrvatskoj.“, naglasio je Kovačević.

Najgledaniji pojedinačni sadržaj na nacionalnoj razini u 2012. bili su sportski događaji, poput  Europskog nogometnog prvenstva, a utakmice u kojima je igrala hrvatska nogometna reprezentacija bile su najgledaniji događaji ove godine.

HRT je u navedenom razdoblju emitirao i znatno više javnih sadržaja. Dokumentarni program u odnosu na isto razdoblje prošle godine emitirao je čak 1271 minutu ili  89 emisija više. Informiranje građana u odnosu na 2011. godinu o zbivanjima u unutarnjoj politici povećano je za čak 36 343 minute ili 2259 emisija.

Povećana minutaža u 2012. godini u odnosu na prošlu godinu očitovala se i unutar Dramskog programa koji je emitirao 4733 minute više sadržaja, a od 6. siječnja, petkom navečer, uveden je i novi termin „Ciklus hrvatske kinoteke“ u kojem su prikazana vrijedna ostvarenja hrvatske kinematografije.

Glavni urednik također je podsjetio na jaku ljetnu shemu na HTV-u.
„Na prvom programu od osam sati  navečer idemo sa javnim sadržajima, od devet nastavljamo sa igranim filmom i to svaku večer, dok je drugi program dobrim dijelom posvećen Olimpijskim igrama“.

Ništa manje zanimljiva nije niti jesenska shema, s kojom dolaze brojni noviteti.
Dramski program tako će dobiti tri termina u „prime time-u“ tjedno, pokreću se nove emisije iz područja vanjske, unutarnje politike i gospodarstva, jednom tjedno uvodi se obrazovno-informativni „Dnevnik za mlade“ a slijedi i novi kviz „Volim Hrvatsku“.


U 2012. HTV u prosjeku najgledanija TV u Hrvatskoj!

Iako Hrvatska televizija nikada nije imala manje sredstava za realizaciju godišnjeg programa, u  razdoblju od kraja studenog 2011. do srpnja 2012. zaustavljen je pad gledanosti i započeo je rast.

Još krajem 2011. godine HTV je bio među 13, od više od 50 europskih javnih televizija, a danas je među  8.

Svi napori oko poboljšanja programa potvrdu su našli u posljednjim rezultatima iz 2012. prema kojima je HTV bila najgledanija nacionalna televizija u prvih 6 mjeseci 2012.

                                                      .

Prema podacima AGB Nielsena, ukupan udio HTV-a (HTV 1 i HTV 2) od 1.1. – 1.7. 2012. na cijelom danu iznosio je 29,67%.

Total individuals, SHR%

Total individuals, SHR%

Total individuals, SHR%

Total individuals, SHR%

HTV

N grupa

R grupa

Ostali

29,7%

29,5%

21%

17,5%


HTV je uvjerljivo prva televizija po gledanosti u dane vikenda. Od 26 vikenda u 2012., Hrvatska televizija je čak 24 puta bila najgledanija.


VIŠE JAVNIH SADRŽAJA

Dokumentarni program u odnosu na isto razdoblje prošle godine emitirao je čak 1271 minutu ili  89 emisija više. Informiranje građana u odnosu na 2011. godinu o zbivanjima u unutarnjoj politici povećano je za čak 36 343 minute ili 2259 emisija.

Povećana minutaža u 2012. godini u odnosu na prošlu godinu očitovala se i unutar Dramskog programa koji je emitirao 4733 minute više, a od 6. siječnja, petkom navečer, uveden je i novi termin „Ciklus hrvatske kinoteke“ u kojem su prikazana vrijedna ostvarenja hrvatske kinematografije. 

Širokim spektrom emisija javnog sadržaja, njihovom količinom,  zastupljenošću, pozicioniranjem u programu i kvalitetom, HTV u potpunosti ispunjava ulogu javnog servisa zadanu Zakonom o HRT-u i Privremenim ugovorom s Vladom RH.


NAJGLEDANIJI!

Uspoređujemo li gledanost po satima tijekom dana, u periodu od 7 do 15 sati, kada emitira većinom javne sadržaje, HTV je uvjerljivo najgledanija televizija u Hrvatskoj.

Podaci o gledanosti za prvih šest mjeseci 2012. otkrivaju i kako je sve češće najgledanija informativna emisija na svim trima televizijama bio HRT-ov Dnevnik u podne. Ta je emisija u navedenom vremenskom razdoblju probijala rekorde, dosežući SHR od gotovo 70 posto, što znači kako ju je gledalo 70 posto svih onih koji su u tom trenutku bili pred malim ekranima.

Samo tijekom lipnja 2012. čak je 18 puta Dnevnik u podne bio najgledanija dnevna informativna emisija u Hrvatskoj (AMR%).

Gledano na općoj populaciji (AMR), Dnevnik u podne kretao se između 10 i 20 posto, odnosno između 416.000 i 832.000 gledatelja. Situacija je slična proširimo li promatrani period do 18 sati.  

Pored Dnevnika u podne, emisije HRT-a s kontinuirano visokom gledanošću redom su emisije vlastite proizvodnje. Plodove zemlje u prosjeku je pratilo oko 700.000 gledatelja. Nedjeljom u 2 svake je nedjelje pratilo u prosjeku 545.000 gledatelja, a emisije More i Dobro jutro Hrvatska uspjele su povećati gledanost u odnosu na prošlu godinu.


EURO 2012.

Najgledaniji pojedinačni sadržaj na nacionalnoj razini, u 2012., bili su sportski događaji.

Europsko nogometno prvenstvo gledateljima je donijelo više od 150 sati vrhunskog nogometnog programa! 80-tak ljudi u Zagrebu, Poljskoj i Ukrajini iznijelo je 31 prijenos prikovavši Hrvate uz HTV  ne samo tijekom utakmica već i tijekom sjajnih emisija o Euru.

Prijenos nogometne utakmice Hrvatska – Italija gledalo je 71,5 % ljudi pred malim ekranima.

I ostali prijenosi utakmica s Europskog nogometnog prvenstva imali su visoku gledanost. 

Ljubitelji nogometa i slijedeće tri godine najradije će gledati HTV. Naime, početkom travnja 2012. HTV je kupio prava na Ligu prvaka i Euroligu za tri sljedeće godine.

I utakmice s  Europskog rukometnog prvenstva, koje je igrano u siječnju u Srbiji, u prosjeku je pratilo čak 18,3 % AMR-a i 37,6 % SHR-a. Najgledaniji je bio susret između Hrvatske i Srbije koji je gledalo je 1,318.000 gledatelja (31,7 % AMR, 59,3 % SHR).

Krajem srpnja gledatelji HTV-a uživat će i u Olimpijskim igrama koje se održavaju u Londonu.

Sportski su prijenosi svakako pridonijeli rastu gledanosti Drugog programa HTV-a u 2012. godini, koji je u odnosu na 2011. godinu, gledalo 63 000 ljudi više.

Međutim, okosnicu HTV2, u prime-timeu u posljednjih šest mjeseci,  čine kvalitetne  informativne emisije (Regionalni dnevnik, Županijske panorame, In medias res) i vrhunski dokumentarni, serijski i filmski program.

NOVO U PROGRAMU HTV-a u 2012!

Ponedjeljak navečer HTV1 – hrvatske dokumentarne serije „Tito“, „Jugoslavenske tajne službe“

Četvrtak navečer HTV1 – „Ciklus dobitnika Oscara“

Četvrtak navečer HTV1 – hrvatski dokumentarni serijal „Moć boja“

Petak navečer HTV1 – ciklus hrvatskog filma „Ciklus hrvatske kinoteke“

Petak navečer HTV1 – dokumentarni ciklus „Odabrao Đelo Hadžiselimović“

Subota HTV1 – glazbeni show „Do posljednjeg zbora“

Subota navečer HTV1 – dokumentarna serija „Najmoćnije žene svijeta

Subota HTV1 – dramska serija „Pacifik“

Subota navečer HTV2 – ciklus dokumentaraca Michaela Moorea

Subota navečer HTV2 – ciklus dokumentaraca dobitnika Oscara

Nedjelja HTV1 – dramska serija „Downton Abbey“

Pon – čet HTV2 – informativni talk show "In medias res"

Pon – pet HTV1 – kviz 20pet 

U prvih šest mjeseci 2012. godine, realizirane su prve dvije faze poboljšanja središnje informativne emisije, Dnevnika u 19.30 sati.  Od 5. ožujka emisija je duža deset minuta, čime je veći prostor dan vijestima iz kulture, vanjske politike i temama o običnim „malim“ ljudima, koje su do tada, zbog kratkoće emisije, redovito ispadale iz sadržaja Dnevnika.

S početkom ljetne sheme, 10. lipnja, Dnevnik je preselio u novi, veći i svjetliji prostor (Desk). Uz svježiji, moderniji izgled, angažmanom svih zaposlenih u IP-u, Produkciji i Tehnici HTV-a, svakodnevno se radi i na poboljšanju sadržaja.


JESEN 2012.

U shemi za jesen 2012. izdvajamo pet najvažnijih novosti:
- dramski program dobit će tri termina u „prime time-u“ tjedno
- domaći dokumentarni program također dobiva termin u „prime time-u“
- pokreću se nove emisije iz područja vanjske, unutarnje politike i gospodarstva
- jednom tjedno uvodi se obrazovno-informativni „Dnevnik za mlade“
- jednom tjedno pokreće se nova emisija iz kulture Knjiga ili život
- na ekrane HTV-a stiže, u svijetu popularni, novi kviz koji će se u našoj inačici zvati „Volim Hrvatsku“