Dobar, loš, zao - vestern

U povodu smrti slavnoga talijanskog skladatelja Ennija Morriconea, večeras u 21 sat na HTV2 prikazujemo špageti-vestern Dobar, loš, zao.

Umro je slavni skladatelj Ennio Morricone
Za film je dugogodišnji suradnik Sergia Leonea skladao evergreensku glazbu čija je tema "oponašanja glasanja kojota" postala veliki hit diljem svijeta.

Realiziravši 1964. i 1965. prva dva dijela svoje dolarske trilogije Za šaku dolara i Za dolar više, Sergio Leone odlučio je završiti projekt spektakularnim trećim dijelom naslovljenim Dobar, loš, zao.

Film je snimljen 1966. godine, a baš kao i za prva dva filma Leone je izabrao lokacije diljem Španjolske, te ponovno angažirao svog omiljenog glumca Clinta Eastwooda. Završni je dio trilogije s punim pravom ocijenjen remek-djelom i uz Leoneovu sagu Bilo jednom na Divljem zapadu, istog žanrovskog predznaka, najboljim predstavnikom špageti-vesterna.

Trosatni je film (na pojedinim je tržištima prikazana skraćena inačica) arhetipski predstavnik žanra i na najbolji način zrcali Leoneov osjećaj za napetost, likove i produkcijski dizajn. Naslov mu potječe od parafraziranja tri tipična lika iz priča s Divljeg zapada, premda je sam Leone ustvrdio da podjela na dobro i loše u vesternima nema pokrića, jer je na stvarnom Divljem zapadu sve ovisilo o sreći.

Bilo kako bilo, njegovi su (anti)junaci u ovom filmu dvojica partnera koji nakon međusobnog sukoba iznenada dobiju prigodu obogatiti se tražeći nestalo blago, ali će ih u tome omesti daleko najgori protagonist potrage za zlatom - onaj Zli. Priča tako ujedinjuje sve poznate elemente klasičnih vesterna. Međutim, oni su ovdje poslagani na vrlo moderan način, pa film pršti cinizmom, stiliziranim nasiljem i gotovo stripovskom karakterizacijom koja u zadanim okvirima daje sjajan rezultat.

Osobite su vrijednosti Leoneovog filma i briljantna fotografija snimatelja Tonina Delli Collija, atraktivne masovne scene s vojskom Unije, poigravanje sa zvukom i dijalozima (prvih se desetak minuta u filmu ne čuje ni riječ) te glazba.

Sadržaj pročitajte na rasporedu emitiranja.

Talijansko-španjolski film IL BUONO, IL BRUTTO, IL CATTIVO iz 1966.  snimljen je u posebnoj tehnici techniscope, dok filmom dominira ozračje fatalizma koje kulminira u izvrsnoj završnici. Uz "dobrog" Clinta Eastwooda koji je itekako profitirao od suradnje s Leoneom, a što se najbolje vidi u glumčevim kasnijim redateljskim projektima, u filmu glume i Eli Wallach (Baby Doll) kao bandit Tuco, te karizmatični Lee Van Cleef (Mortimer u Leoneovom Za dolar više) kao Sentenza.