Medijski stručnjak David Brewer o procesu konvergencije na HRT-u

Britanski medijski stručnjak David Brewer ovoga je tjedna ponovno gostovao na HRT-u gdje je održao nekoliko radionica o konvergenciji medija tj. velikim strukturnim i organizacijskim promjenama koje su započele na HRT-u.

Brewer je inače osnivač BBC News Onlinea, pokretač i glavni urednik CNN Interactive Europe, Middle East and Africa, konzultant Al Jazeere. Kao medijski stručnjak nekoliko je godina radio za BBC Trust pružajući pomoć medijskim kućama u zemljama u razvoju.
 

                   
                                                                 David Brewer

Treći puta ste ovdje u godinu i pol, što je do sada sve učinjeno u provođenju procesa konvergencije na HRT-u i ujedinjavanja platformi?

Da, treći puta sam ovdje, svaki puta razgovarali smo o konceptima provođenja konvergencije na HRT-u. Glavni ravnatelj Goran Radman i njegov tim rade na provođenju ovog koncepta i provođenju ideja u praksu. Cijeli sustav se dakle polagano mijenja i prilagođava na novi način kreiranja sadržaja. Ovoga tjedna održavamo radionice na kojima sudjeluju urednici kako bismo ustanovili što se sve mora mijenjati. Naime, konvergencija nije proces koji se događa preko noći, posebno ne u velikim organizacijama poput HRT-a koje imaju dugo naslijeđe dosadašnjeg načina rada. Ove radionice koje održavamo su dakle savjetodavnog karaktera, tražimo najbolje praktične modele koji će odgovarati HRT-u. Nemoguće je naprosto prepisati nečiji tuđi model konvergencije te ga samo implementirati.


Kako ocjenjujete dosadašnji napredak?

Imate tim koji je predan provođenju konvergencije na čijem je čelu Glavni ravnatelj a  uključen je i management. Sve je vrlo otvoreno i demokratično, naime, u nekim sustavima u kojima sam do sada radio proces je bio nametnut, no ovdje imate Glavnog ravnatelja koji radi s timom, sudjeluje, osobno razmatra ideje, gleda simulacije. Danas se razmatralo kako bi se u uvjetima konvergencije obradile pojedine konkretne teme i priče u smislu dijeljenja resursa i ideja te planiranja. Imamo i simulaciju tzv. superdeska na kojem se dijele ideje, no, najvažnije od svega je osigurati najbolji mogući rezultat a to znači smanjiti dupliciranje odnosno slanje više ekipa na isti zadatak, raditi na pričama koje nikada neće biti objavljene te općenito  rasipati  resurse. Za to trebate dobro središnje planiranje.


Kakvi su vaši dojmovi o kolegama s HRT-a?

Već vidim da uče brzo uočiti probleme i odmah raditi na uklanjanju. Mijenja se i način mišljenja, ne radi se o tome da jedna osoba mora raditi tri posla (za radio, tv i web) već o tome da se misli na nov način. Primjerice, podaci pokazuju kako Hrvatska ima veliki broj korisnika mobilnog interneta, a ako ne zahvatite i te korisnike, izgubili ste velik dio potencijalne publike. No, mislim da je ovaj moj posjet i svojevrstan preokret, ranije bi ljudi obično samo sjedili i slušali a sada aktivno sudjeluju, odlučni su napraviti korak naprijed. Najvažnije je shvatiti da se u današnjem modernom digitalnom svijetu morate odmaknuti od jedne forme kreiranja sadržaja i pratiti kako se mijenja publika te  smisliti nove strategije kako ju osvojiti i zadržati na vašim platformama.


Koji su po vama najveći izazovi u tom procesu?

Kao i svugdje, privoljeti ljude koji su sasvim zadovoljni dosadašnjim načinom rada da prihvate nužnost promjena. Neki će reći, zašto promjena, no odgovor je zato što se i publika mijenja te ako se mi sami ne promijenimo, postat ćemo manje relevantni, a  to je opasno za svaku medijsku kuću.