Prva osnovna škola za djevojčice Ružičnjak

Još jedna oblik alternativnog osnovnoškolskog obrazovanja bit će moguć u Hrvatskoj od ove jeseni. Prva osnovna škola za djevojčice Ružičnjak smještena je u zagrebačkom Podsusedu.

Škola Ružičnjak bit će osnovna škola za djevojčice po uzoru na one španjolske, britanske, stoga će zanimljiv detalj biti i školske uniforme, tako da nema statusnih razlika u odijevanju.

Zagovornici ovakvog načina odgoja i obrazovanja, uz mnoge stručnjake, a i mnogi se roditelji odlučuju za ovakav oblik školovanja za svoje dijete. Tako je i velika španjolska obitelj Postigo-Pitch svojih 16-ero djece odlučila školovati u spolno odvojenim školama. Odabrali smo drukčije obrazovanje. Dječaci idu u jednu školu, a djevojčice u drugu. Jer u SAD i u cijelome svijetu postoje studije o tome da se dječaci najbolje razvijaju u školi za dječake, a djevojčice u školi za djevojčice, objašnjava svoju odluku Rosa Pich-Aguilera Roca. Surpug Jose Maria Postigo dodaje: Dječaci trebaju drukčije okruženje nego djevojčice. Dječak ima mnogo energije, ima potrebu trčati, natjecati se. A djevojčice su uvijek osjetljivije, više kućni tip, više se drže za mjesto i ne trebaju, primjerice, mnogo fizičkog prostora u školi. A kako je to imati toliko djece neizbježno je pitanje bračnom paru Postigo-Pitch koji jednostavno odgovaraju Velika je obitelj velika radost.





Velik je i sadržaj ovog jednostavnog odgovora. I baš je ta velika španjolska obitelj bila je poticaj Udruzi roditelja RINO, zagrebačkim osnivačima prve osnovne škole za djevojčice. Oduševljeni načinom školovanja koje su oni odabrali za svoju djecu, krenuli su u prvu avanturu, osnivanje i rad dječjeg vrtića. "va djeca su ovdje posebna, jer su roditelji ti koji su izgradili taj vrtić i djeca to jako cijene, ističe dr. sc. Ivana Baždar iz Udruge roditelja RINO.

Upravo je ta maksimalna uključenost roditelja u rad kako sad vrtića tako i buduće škole, jedna od različitosti u odnosu na standard. Svako dijete u školi dobiva svog mentora, učitelja ili nastavnika, koji prati razvoj tog djeteta i komunicira s roditeljima, pa će se tako u školi i roditelji obrazovati kako biti dobar roditelj. Dokaza da je ovakav model obrazovanja dobar, čak i izvrstan ima mnogo. Rezultati testiranja učenika govore im u prilog. Postojanje izbora i dodatnih mogućnosti doseg je demokratskog društva, pa je i otvaranje škole za dječake planirano za jesen 2016.