HRT podržao kampanju o medijskoj pismenosti 'Birajmo što gledamo'

UNICEF i Agencija za elektroničke medije održali su u Kongresnome centru Forum konferenciju za novinare na kojoj je predstavljena nacionalna kampanja za podizanje svijesti o medijskoj pismenosti Birajmo što gledamo. Cilj je kampanje upozoriti na važnost medijskoga opismenjavanja roditelja, skrbnika i djece te na važnost odabira medijskih sadržaja za djecu.





Ovom kampanjom pomažemo odraslima da zajedno s djecom postanu najbolji glavni i odgovorni urednici, a medijima da kvalitetnim sadržajima budu primjer pozitivnih promjena za djecu, poručila je predstojnica Ureda UNICEF-a u Republici Hrvatskoj Valentina Otmačić.

Novinarima su na konferenciji predstavljeni promocijski televizijski spotovi koji će se prikazivati na svim trima nacionalnim televizijama, a u izradi su i Preporuke za sigurno korištenje elektroničkim medijima namijenjene roditeljima i urednicima u medijima, ali i odgajateljima i učiteljima kao alat u nastavi.

Edukacija i podizanje razine medijske pismenosti najbolji su način zaštite djece od potencijalno štetnih medijskih sadržaja, naglasila je ravnateljica Agencije za elektroničke medije Mirjana Rakić.

U planu su i radionice za medijske djelatnike te osnivanje posebnoga internetskog portala posvećenoga upravo temi medijskoga opismenjavanja.

Izobrazba o nenasilju, izravna i neizravna, jedno je od osnovnih načela koje HRT provodi pri proizvodnji programa za djecu. To je program koji svim svojim sadržajima potiče samopoštovanje i poštovanje drugih te toleranciju. Naša je zadaća imati edukacijsku ulogu u svim svojim programima namijenjenima djeci i mladima pa nam je stoga drago što smo dijelom i ove kampanje, izjavio je rukovoditelj komunikacija HRT-a Igor Ćutuk.

Jedna je od promotorica kampanje i HRT-ova voditeljica Daniela Trbović, koja je kampanju odlučila podržati i kao roditelj. Sve što gledamo, slušamo i čitamo u djetinjstvu formira nas poslije u životu i zato je važno kritički promišljati o programskim sadržajima i voditi računa o označavanju primjerenosti televizijskih sadržaja, rekla je Daniela Trbović.

Kampanju su podržale i u nju se aktivno uključile tri nacionalne televizijske kuće: Hrvatska radiotelevizija, Nova TV i RTL Televizija, a promocijski će se spotovi moći pratiti do 11. prosinca.