Deseti rođendan emisije HR2 - Svi smo mi potrošači

Emisija Svi smo mi potrošači Drugoga programa Hrvatskoga radija (HRT – HR 2) u utorak 13. listopada slavi deseti rođendan. Urednica te najdugovječnije emisije Hrvatske radiotelevizije o zaštiti potrošača je Zrinka Štimac.

Najveća vrijednost emisije su kontakti sa slušateljima - potrošačima koji postavljaju pitanja, komentiraju i pronalaze rješenja zajedno sa stručnim gostima. U deset godina postojanja, osim iz studija, emisije su emitirane iz sjedišta udruga za zaštitu potrošača i s glavnih gradskih trgova Varaždina, Pule, Dubrovnika, Zagreba, Zadra, Šibenika, Rijeke, Splita...

Potrošači su danas puno bolje educirani nego prije deset godina. Upoznati su sa svojim pravima, znaju pisati prigovore i znaju komu se obratiti. Prije su problemi bili uglavnom povezani s reklamacijom proizvoda, zamjenom robe, lošim ugostiteljskim uslugama, parkiranjem…, kaže urednica emisije Zrinka Štimac. Dio problema tijekom godina nije se mijenjao. Uvijek su aktualne reklamacije koje se odnose na  javne usluge i telekomunikacije. S ekonomskom krizom pojavili su se i novi problemi.

Aktualne su ovrhe i krediti u švicarcima. Najčešći su upiti za ministarstva, posebno poljoprivrede, prometa i veza, gospodarstva, kaže Zrinka i pohvaljuje slušatelje koji uvijek postavljaju konkretna i zanimljiva  pitanja. Najsretnija je kad se jave slušatelji i kažu da im je emisija pomogla u rješavanju problema.

U slavljeničkoj emisiji 13. listopada u 15 sati gošća će biti bivša državna inspektorica, danas umirovljena Danica Ledecki, a emitirat će se i arhivske snimke emisije kao podsjetnik na proteklih deset godina. Za kraj Zrinka Štimac poručuje: Budite svjesni i aktivni potrošači, problemi se neće riješiti sami od sebe. Ali ako znamo svoja prava, onda ćemo ih uspjeti i ostvariti.



Marina Ljubić Karanović, viši stručnjak za pravne poslove, HAKOM
Potrošači iz prve ruke, od stručnjaka koji rade taj posao dobivaju informacije o novostima u propisima te odgovore na konkretna pitanja. Nadamo se da će emisija i dalje biti u programu jer tako možemo i dalje zajedno pomagati potrošačima sa savjetima, rješavati konkretne probleme i spriječiti nastanak novih.

Tomislav Mažar, slušatelj iz Zagreba
Imam odlično iskustvo s emisijom Svi smo mi potrošači. Emisija mi je pomogla u rješavanju poteškoća koje sam imao s jednim servisom. Uz pomoć urednice emisije Zrinke Štimac i stručnjaka u studiju moj je problem odjednom nestao. I dalje redovito slušam emisiju. Mislim da je jako važna jer ljudi slušajući je uče o svojim pravima. Zakone je katkad teško iščitavati, a emisija to čini na jednostavan i svima razumljiv i prihvatljiv način. Sve pohvale ekipi emisije, samo naprijed i sretan vam rođendan.

R. V., slušateljica iz Daruvara
Više puta sam imala sreću uloviti radio-emisiju koja pokušava pomoći nama potrošačima. Uvijek sam bila zadovoljna i sretna što još uvijek u ovoj nesmiljenoj džungli, u kojoj svi love većinom nezasluženu zaradu, postoji glas razuma, logičnih zaključaka i razumljivih poruka. Komplimenti i hvala!

Jadranka Rilović, glavna urednica Drugoga programa Hrvatskoga radija
Emisija je putokaz onima koji ne znaju kako i kuda krenuti u potragu za ostvarenjem svojih prava. Svi smo mi potrošači, pa ćemo se sigurno naći u situaciji u kojoj će nam trebati stručna pomoć. Tu je onda Zrinka Štimac, vrhunska profesionalka, koja će se potruditi da u emisiji riješi sve nedoumice povezane s  pravima potrošača.

Nenad Kurtović, predsjednik Saveza udruga potrošača Hrvatske
Mišljenja sam da su format emisije i trajanje usklađeni s onim što slušatelji žele: brz ,uživo dobiven odgovor na svoje pitanje, a meni, koji sam često gost u emisiji, pokoji put se učini da nisam dovoljno toga objasnio slušateljima. No, tu je Zrinka da ocijeni kada se ponovo trebamo čuti i nadoknaditi propušteno. Svijest potrošača se mijenja, kao i svijest trgovaca, no još uvijek se ne mijenja dovoljno brzo. Okolnosti su takve da se stalno pojavljuju novi oblici trgovanja, nove tehnologije, novi sadržaji ponuda, novi zakoni i prateći propisi, novi oblici ugovaranja i slično te zbog toga stalno treba informirati i educirati potrošača, pa makar izgledalo da neke stvari i ponavljamo.

Mira Brumerček-Lukačević, Potrošački forum, udruga za zaštitu i promicanje potrošačkih prava građana – Savjetovalište za potrošače u Osijeku
Često su nas građani u mnogo većemu broju nazivali u Savjetovalište upravo nakon emisije, što je potvrdu da smo zajedničkim snagama uspjeli znatno podići svijest potrošača o njihovim pravima i omogućiti im da samostalno ili uz našu pomoć nauče štiti svoja prava. Čestitke timu emisije Svi smo mi potrošači. Radujemo se nastavku uspješne suradnje.

Đuro Lubura, Udruga Telekom
Svi smo mi potrošači jedina je nacionalna kontaktna radijska emisija specijalizirana za prava potrošača i ima neprocjenjivu vrijednost u informiranju potrošača o njihovim pravima, ali i savjetovanju pri rješavanju konkretnih problema. Siguran sam da slušatelji ovu iznimno korisnu i informativnu emisiju žele slušati i idućih deset godina te se nadam da će i programsko vodstvo Hrvatskoga radija iznaći način za njezino buduće emitiranje u još boljemu terminu nego danas.