Ujedinjene snage televizijske industrije za UN-ov Svjetski dan televizije

Svjetski je dan televizije, a program obilježavanja ove je godine usmjeren na mladu televizijsku publiku.

Glavna skupština Ujedinjenih naroda proglasila je
21. studenoga Svjetskim danom televizije kako bi istaknula važnost i vrijednosti mira i sigurnosti. U sedamdeset je godina postojanja televizija postala najutjecajnijim medijem, a čak 98 posto kućanstava u svijetu svakodnevno gleda programe na malome ekranu. U Hrvatskoj se televizija dnevno gleda u prosjeku sat više nego u ostatku Europe. Do 18. godine prosječno dijete jedino spavajući provede više vremena nego gledajući u ekran.

Televizijska se tehnologija u posljednjih desetak godina potpuno promijenila. Početkom 21. stoljeća uveden je digitalni prijenos programa, a gledateljima su ponuđene usluge o kakvima dotad nisu mogli ni sanjati. Stručnjaci se, međutim, slažu i u tome da se širenjem televizije znatno povećao prostor za manipulaciju javnim mišljenjem.

Ovogodišnje je obilježavanje Svjetskoga dana televizije usmjereno na mladu publiku. Europska radio-televizijska unija  (EBU), Udruga komercijalnih europskih televizija (ACT) i briselska udruga televizijskih i radijskih distributera (EGTA) treći put zaredom ujedinjuju snage kako bi obilježili ovaj dan te su snimili videozapis koji će danas emitirati televizije diljem Europe, Azije, Kanade, SAD-a i Australije.



Videozapis prikazuje ulogu televizije u životima mladih. Prikazuje mlade diljem svijeta koji gledaju programe na različitim uređajima/platformama. Geslo je ovogodišnjega Svjetskog dana televizije Volimo televiziju. Istraživanja pokazuju da je televizija i dalje popularna među mladim Europljanima (od 15 do 24 godine), koji je gledaju više od dva sata dnevno.

Europska radiotelevizijska unija  (EBU), Udruga komercijalnih europskih televizija (ACT) i Udruga televizijskih i radijskih distributera (EGTA) sa sjedištem u Bruxellesu prikupile su rezultate istraživanja i brojčane pokazatelje o mladim gledateljima.

Kako bi iskazali svoju naklonost prema televiziji, gledatelje pozivamo da se na društvenim mrežama koriste ključnim riječima #WeloveTV i #WorldTVDay.

Glavna direktorica Europske radiotelevizijske unije (EBU) Ingrid Deltenre kaže kako je obilježavanje toga dana podsjetnik na zlatno doba televizije u kojemu živimo. Danas kao korisnici imamo više kvalitetnih sadržaja nego ikad prije i najveći izbor sadržaja u kojima možemo uživati, tim više što su nam dostupni kad god i gdje god ih želimo gledati. Ovogodišnja je tema ključna za našu industriju. Želimo li u budućnosti biti relevantniji nego danas, s nama trebaju raditi svježi, mladi talenti od kojih možemo učiti. Drago mi je da se i ove godine okupilo toliko partnera kako bismo slavili medij koji je uspio ostati relevantan unapređujući se na mnogo načina.

Zamjenica direktora UN-ova regionalnoga informacijskog centra Caroline Petit kaže da su Ujedinjeni narodi Svjetski dan televizije proglasili godišnjim događanjem priznajući utjecaj koji televizija ima na donositelje odluka. Svjetski vođe nedavno su usvojili 17 održivih razvojnih ciljeva. Mogu uspjeti jedino ako ljudi, posebice mladi, znaju za njih. Televizija može pomoći u tome da se svjetski ciljevi razjasne i razumiju. Snaga televizije leži u sposobnosti da dopre do ljudi šaljući snažne slike i ilustrirajući složena događanja.

Hrvati televiziju gledaju punih 60 godina, a čak 30 godina duže slušaju radio. Hrvatska je, naime,  među prvim državama u srednjoj i istočnoj Europi koja je osnovala radijsku postaju – to se dogodilo 15. svibnja 1926.

Iduće godine, 2016., Hrvatska radiotelevizija slavi veliku obljetnicu – 90. rođendan radija i 60. rođendan televizije.