Politička emisija Nedjeljom u dva sezonu završava s porastom gledanosti

Politička emisija Nedjeljom u dva, jedna od najgledanijih emisija Hrvatske radiotelevizije, i nakon 16 sezona emitiranja bilježi stabilan rast gledanosti. Njezino je posljednje ovosezonsko izdanje uoči ljetne stanke na rasporedu 12. lipnja, a trebao bi gostovati banjolučki biskup Franjo Komarica.

Hrvatska radiotelevizija iznimno je zadovoljna  gledanošću emisije Nedjeljom u dva. Naime, posljednja emisija, emitirana u nedjelju 5. lipnja 2016., a u kojoj je gostovao bivši predsjednik Republike Hrvatske Stipe Mesić, bila je po gledanosti druga emisija na svim nacionalnim televizijama. Pratilo ju je 13,4 posto opće populacije (AMR), odnosno 547 749 gledatelja, što je za svega 0,4 posto manja gledanost od one koju je imala najgledanija emisija.

U prvih pet mjeseci ove godine emisiju Aleksandra Stankovića u prosjeku je gledalo 13,2 posto opće populacije (AMR), odnosno 540 953 gledatelja, dok ju je u istome razdoblju prošle godine u prosjeku pratilo 11,9 posto opće populacije (AMR), odnosno 485 117 gledatelja, što je povećanje za čak 55 836 gledatelja. Emisija također bilježi i rast udjela u gledanosti (SHR), odnosno gledatelja koji su u tome trenutku pred svojim malim ekranima. On je u prvih pet mjeseci 2015. godine bio 36,3 posto, dok u istome ovogodišnjem razdoblju iznosi 39,6 posto.

Gledanost emisije Nedjeljom u dva gotovo nikad u ovoj godini nije pala ispod 400 000 gledatelja, no zato je nerijetko rušila rekorde gledanosti, kao primjerice 17. siječnja ove godine, kad ju je pratilo 781 725 gledatelja, što je gotovo 20 posto opće populacije (AMR) i čak 50 posto svih onih koji su u tome trenutku bili pred malim ekranima. U toj je emisiji gostovao tadašnji premijer Zoran Milanović, koji se inače tijekom svojega mandata nije odazivao na pozive za gostovanje u emisiji.

Tijekom prvih pet mjeseci ove godine emisija je u četiri navrata znatno premašila broj od 600 000 gledatelja te čak deset puta broj od pola milijuna gledatelja.

Iako je od početka emitiranja u jesenskoj shemi 2000. godine došlo do velikih promjena na hrvatskoj medijskoj sceni, HRT-ova emisija Nedjeljom u dva se i nakon više od 650 izdanja redovito nalazi među deset najgledanijih emisija na svim nacionalnim televizijama svakoga tjedna.


U prilog relevantnosti govori i njezina citiranost u drugim medijima, koji redovito prenose glavne naglaske iz emisije, posebno kad je riječ o gostima i temama za kojima vlada veliko zanimanje javnosti.

Autorski i voditeljski pristup svakako emisiji daje prepoznatljiv ton.  I danas katkad imam tremu prije emisije, no to uvijek prestane kad emisija počne. To hoću li biti tvrđi ili blaži ovisi i o stavu gosta i temama koje su toga dana u emisiji , kaže urednik i voditelj Aleksandar Stanković.

Dodaje kako neki gosti odu bez pozdrava, neki se ljute, jedna je gošća čak podigla i sudsku tužbu, drugi su ljubazni i srdačni, s nekima ode i na kavu poslije emisije neovisno o tome kakav je stav u emisiji zauzeo prema njima, no jedno je ipak zajedničko svima – nitko nije ravnodušan. Stanković kaže i kako je održavanje tempa i biranje sugovornika zahtjevan zadatak jer se katkad dogodi da nije u mogućnosti u emisiji imati gosta koji je u tome trenutku aktualan ili koji može govoriti o temi koja je toga tjedna bila u središtu interesa medija.

Bilo je slučajeva kad su mi otkazali gostovanje doslovno dva sata prije emisije, no snašli smo se i ubrzo dobili drugoga gosta , rekao je. Za širu javnost najzanimljiviji su gosti ipak političari, no Stanković kaže kako je zamjetan trend po kojemu se radije odazivaju manje afirmirani političari, a oni na visokim položajima oklijevaju ili pak odbijaju poziv za gostovanje u emisiji.

Neki od najkontroverznijih gostiju bili su Aleksandar Tijanić i Emir Kusturica, za kojega Stanković kaže kako se nada da će ipak dovršiti započeti intervju koji je Kusturica naglo prekinuo. Podaci o gledanosti također pokazuju kako Nedjeljom u dva, uz emisije More i Plodovi zemlje, daje znatan doprinos gledanosti Hrvatske radiotelevizije nedjeljom, a javni medijski servis time pokazuje kako se za gledatelje bori prije svega kvalitetom sadržaja. Termin nedjeljom u dva zapravo je nedjeljni udarni termin , kaže Aleksandar Stanković.