Glembajevi ekskluzivno na usluzi HRTi


Dana 7. srpnja 1893. rođen je Miroslav Krleža, najvažniji hrvatski književnik 20. stoljeća. Dan poslije, 67 godina kasnije, na svijet je došla Ena Begović, glumačka zvijezda našega filma. Jedna od najpoznatijih domaćih ekranizacija književnih djela njihovo je mjesto susreta.

Ekskluzivno samo na multimedijskoj usluzi HRTi pogledajte film Glembajevi.

Iako je djelo podijelilo kritiku, redatelju Antun Vrdoljaku valja priznati da je predložak korektno obradio. Vrdoljakov sin Vjekoslav i Arsen Dedić zaslužni su pak za dojmljivu vizualno-glazbenu stranu djela.

Prema nekim kritičarima, A. Vrdoljak vješto je razradio psihološku napregnutost predloška ritmičnim izmjenama kadrova te izborom planova, dok su komorna tema i donekle ekspresionistički pristup emocijama omogućili uporabu teatralne glumačke tehnike, inače često opterećujuće za hrvatski film. Druga kritičarska pera djelo smatraju tek rutinskom adaptacijom, bez kreativna potencijala za dublji autorski uvid u psihu likova.

Glembajevi su u medijima predstavljeni kao prvorazredan kulturni događaj i bili su vrlo gledani. Na festivalu u Puli nagrađeni su Mustafa Nadarević za glavnu mušku ulogu te Ika Škomrlj za kostimografiju. Ena Begović, nagrađena za sporednu žensku ulogu, nagradu je pak odbila jer je svoju ulogu smatrala glavnom.



Sadržaj filma:
Jedanaest godina nakon samoubojstva svoje majke senzibilni slikar Leone Glembay vraća se iz inozemstva u raskošnu obiteljsku kuću u Zagrebu. Ondje ga među ostalima dočekuju njegov autoritativni otac Ignjat, utjecajni bankar čiji su poslovi u posljednje vrijeme zapali u probleme, i njegova razbludna mlada supruga, barunica Castelli. Dok se sjeća svog djetinjstva i prošlosti, a ponajviše voljene majke i sestre koja je također počinila suicid, Leone shvaća da barunica Castelli njegova oca vara sa svojim ispovjednikom Silberbrantom.

Jedina osoba koju Leone uistinu poštuje je mirna i povučena Beatrice, udovica njegova brata Ivana koja se zaredila i postala časna sestra Angelika. No Leone je neurotik duboko frustriran uspomenama, nerealiziranim ambicijama i licemjerjem koje ga okružuje, te se postupno počinje sve otvorenije sukobljavati s ocem i barunicom. Za sukobe ga dodatno motivira zločinački način na koji su Glembajevi stekli svoje bogatstvo.