HRT postaje partnerom portala medijskapismenost.hr

Hrvatska radiotelevizija (HRT) postaje partnerom mrežnoga portala medijskapismenost.hr Agencije za elektroničke medije (AEM) i UNICEF-a te će surađivati na projektu medijskoga opismenjavanja kojemu je cilj raditi na boljemu razumijevanju utjecaja medija na živote djece i odraslih.

U okviru suradnje trenutačnim kolumnistima portala pridružit će se i HRT-ovi urednici, novinari i voditelji Karmela Vukov Colić i Davor Meštrović koji će s čitateljima podijeliti svoja znanja  i iskustva sakupljena tijekom dugogodišnje novinarske prakse te kao roditelji savjete i razmišljanja u vezi s medijima i odgojem djece.

Jedna je od uloga HRT-a kao javnoga medijskog servisa promicanje medijske kulture i pismenosti te sudjelovanje u njezinu neprestanome unaprjeđivanju. Stoga nam je drago biti dijelom ovoga vrijednoga projekta koji u cijelosti odražava tu našu misiju. Suradnja s portalom medijskapismenost.hr logičan je korak prema našim nastojanjima u izobrazbi građana o tome kako racionalno i odgovorno iskoristiti medije, a zajedničkim stvaranjem sadržaja osim medijske pismenosti i podignuti na višu razinu medijske vještine te znanja svih korisnika medija, izjavio je vršitelj dužnosti glavnoga ravnatelja Hrvatske radiotelevizije Siniša Kovačić.

Portal medijskapismenost.hr na temelju različitih primjera prikazuje moguće utjecaje medija na djecu i roditelje. Lako dostupni sadržaji i izbor između velikoga broja medija nameće potrebu za pružanjem podataka o tome što su mediji i kako djeluju na nas, kako vrednovati i kritički promišljati medijske sadržaje. Pritom su važna i osobna iskustva koja pišu kolumnisti portala.

Mediji su sjajna stvar. Donose brzo informaciju, prenose vijesti s jednoga na drugi kraj svijeta te su čuvari neprocjenjive količine podataka i znanja. Koriste li se s razumijevanjem, pametno i razumno, pouzdan su suradnik, oslonac, pa i učitelj. No, tu postoji i druga strana – mediji imaju moć stvoriti nepostojeći svijet, začaran i opasan, u kojemu nespremni lako zalutaju. Iznimno je važno, zbog nas samih, a posebice zbog naše djece, naučiti prepoznati obje strane kako bismo iskoristili prvu, a zaobišli drugu. Veseli me, stoga, pokretanje portala medijskapismenost.hr te sam počašćena biti jednom od kolumnistica portala koji će pridonijeti boljemu razumijevanju medija i pružiti dobre savjete djeci i roditeljima, izjavila je HRT-ova novinarka i voditeljica Karmela Vukov Colić.

Oduvijek su mediji utjecali na sve nas, izravno ili neizravno. Zašto ne iskoristiti mogućnost da preko medija upoznamo sva lica i naličja medijske pismenosti, i mogućnost da pomognemo sebi, svojoj djeci i drugima da izbjegnu svakodnevne opasnosti i izazove. Vjerujem kako ćemo biti pošteđeni mnogih nevolja ako iskreno i često govorimo o problemima s kojima smo se susretali i još se susrećemo u odgoju djece i načinu na koji smo ih rješavali, a ovaj portal to i omogućuje, izjavio HRT-ov urednik i voditelj Davor Meštrović.

Suradnjom Hrvatske radiotelevizije i portala medijskapismenost.hr te promicanjem samoga djelovanja portala dva će medija poticati razvoj medijske pismenosti i pokušati približiti tematiku odgovorne uporabe medija te pronalaziti zajednički pozitivna rješenja za zaštitu djece od mogućega štetnog sadržaja za njih.

Inače, portal je medijskapismenost.hr proizišao iz kampanje Agencije za elektroničke medije i UNICEF-a Birajmo što gledamo koja je na temelju različitih primjera prikazala mogući utjecaj medija na djecu i roditelje. Projekt je okupio druge partnere koji svojim djelovanjem doprinose podizanju medijske pismenosti u Hrvatskoj među kojima su, uz Hrvatsku radioteleviziju, Akademija dramske umjetnosti, Fakultet političkih znanosti u Zagrebu, Hrvatski audiovizualni centar i Hrvatski filmski savez. Portal je predstavljen javnosti krajem lipnja ove godine.