Rekordi HRT-ova Odjela weba i multimedije

Hrvatska radiotelevizija (HRT) i dalje bilježi veliko povećanje - kako gledanosti svojih linearnih platformi, tj. Hrvatske televizije (HTV), te slušanosti Hrvatskog radija (HRA), tako i onih nelinearnih platformi. Konkretno, najveći rast u protekle dvije godine u praćenju i gledanosti sadržaja HRT-a uvjerljivo je HRT-u donio Odjel weba i multimedije, upravo svojim radom na digitalnim, nelinearnim platformama.

Naime, danas naš Odjel weba i multimedije objedinjuje portale u vlasništvu HRT-a, profile i stranice na društvenim mrežama, desetak kanala na YouTube platformi, te OTT platformu HRTi i Teletekst, i na svima bilježi rast praćenosti.

U brojkama, samo za mjesec ožujak 2020., to izgleda ovako: portal www.hrt.hr na kojemu smo prvi od svih medija u Hrvatskoj pokrenuli posebnu stranicu posvećenu koronavirusu, zabilježio je oko 11 milijuna pregleda tekstova.



Naravno, 22. ožujak i dan potresa u Zagrebu bio je trenutak u kojemu je većina građana informacije tražila na portalima i mrežama, pa smo taj dan imali milijun pregleda naših tekstova, od kojih se većina i bavila potresom i koronavirusom, i posjeti portalu i našim stranicama na mrežama su zaista bili nezapamćeni.

Primjerice, prvi tekst o potresu koji je Zagreb pogodio 22. ožujka u 6:24 imali smo na portalu u 6:36, a nedugo nakon toga i prvi video materijal iz središta Zagreba na mrežama, odnosno na našoj Facebook stranici.



- Kad se gleda poredak nakladnika na internetu, u ožujku smo se probili na 11 mjesto prema Gemiusu, a u odnosu prema ožujku 2018. imali smo 600.000 korisnika više, dakle skok od 150 posto, kaže glavna urednica portala i nelinearnih medijskih usluga HRT-a Andrea Arežina Grgičević.

Već dulje od godine HRT Vijesti, kao glavna stranica na Facebook platformi, nalazi se među prve tri praćene stranice na toj društvenoj mreži, a većinom je i prva kad je riječ o stranicama koje prate informativni sadržaj. U broju pratitelja, u proteklih manje od dvije godine, stranica je povećala broj pratitelja za 300 posto, i to većinom mlađe publike, u dobi između 18 i 44 godine - iz cijele regije, kao i iz dijaspore. U zadnjih 28 dana naši su sadržaji samo na toj stranici pregledani 27 milijuna puta.

Na Twitteru Odjel weba je s profilom HRT Vijesti najuspješniji od svih medijskih kuća, kad je riječ o video materijalima - a koji su čak i među zahtjevnom publikom Twittera dobro prihvaćeni. Ni na Instagramu HRT ne odustaje od kvalitete sadržaja koji nudi, pa na profilu Hrvatska radiotelevizija daje kraće video sadržaje, većinom informativnog karaktera, prilagođenog platformi na kojoj se nalazimo. Rezultate vidimo u proteklih nekoliko mjeseci, u kojima naš profil redovno ima na tjednoj bazi barem jedan video među najgledanijim videima u odnosu prema drugim medijskim kućama. 

HRT-ove "Priče i ljudi iz Hrvatske" na novom YouTube kanalu

Na YouTube platformi HRT ima desetak kanala: najstariji s najvećim brojem pratitelja Hrvatska radiotelevizija preko sadržaja HRT glazba, Peti dan, U svom filmu, HRT Otvoreno, Nedjeljom u dva, Labirint... te najnoviji, Škola na Trećem i Ljudi i priče iz Hrvatske. Naši kanali polučuju uspjeh, i barem dva od njih uvijek su na ljestvici među deset najuspješnijih u tjednom praćenju. Posljednjih tjedana najposjećeniji su glavni kanal Hrvatska radiotelevizija i kanal Škola na Trećem. Primjerice, samo Škola na Trećem u proteklih 28 dana bilježi oko milijun pregleda naših sadržaja, dok glavni kanal Hrvatska radiotelevizija bilježi oko 3,5 milijuna pregleda ponuđenih sadržaja. Također, treba napomenuti da je posrijedi publika između 18 i 44 godine, a što je publika u dobnoj skupini koju linearno emitiranje programa u pravilu nema.

   

I Teletekst u ožujku 2020. bilježi 4,5 milijuna pregleda stranica i tekstova, a treba napomenuti da smo na Teletekstu također odmah, i prije naputaka Nacionalnog stožera na stranicama 610-620 postavili korisne informacije o koronavirusu. HRT je svjestan da su korisnici Teleteksta većinom osobe starije životne dobi i na dnevnoj bazi dajemo im najzanimljivije i najbitnije informacije i vijesti. 

OTT HRTi platforma naša je platforma za nelinearni sadržaj HRT-a. Na njoj ovog trenutka imamo oko 50.000 asseta i videoteku stalno dopunjavamo. Osim klasičnog praćenja televizijskog i radijskog programa u stvarnom vremenu, najdragocjeniji je sadržaj u videoteci u kojoj korisnicima nudimo hrvatske filmove, serije, dokumentarne filmove, emisije na zahtjev... Takav pristup doveo nam je više od pola milijuna registriranih korisnika.



- Već je sada posve jasno da ćemo nadići i vlastiti uspjeh iz cijele prošle godine (ukupnih pregleda sadržaja u 2019. na svim mrežama bilo je 149 milijuna). Jer samo u ožujku 2020. bilo je ukupnih 50 milijuna pregleda naših sadržaja na stranicama/profilima koje Odjel weba i multimedije opslužuje za HRT, u čemu prednjače stranice HRT Vijesti na Facebooku, kanal Hrvatska radiotelevizija na YouTubeu, istoimeni account na Instagramu i Twitteru, pri čemu su najgledaniji video prilozi imali više od 800.000 pregleda, s dosegom od preko milijun do milijun i pol ljudi. U posljednjih tjedan dana naši su video prilozi na mrežama pregledani 14 milijuna puta, pa u travnju očekujemo jednak ili sličan uspjeh kao i u ožujku, zaključuje Andrea Arežina Grgičević.

- Ovo je samo još dokaz više da je HRT, uz uspjehe koje niže na Hrvatskoj televiziji i Hrvatskom radiju, postao značajan faktor i na planu nelinearnih platmormi, na kojima također postiže respektabilne rezultate - a koji mu donose upravo i tu novu, mlađu publiku - te time zorno pokazuje kako naš javni servis ide snažno u korak s trenutkom i digitalnim vremenom u kojem živimo, naglasio je pak Glavni ravnatelj HRT-a Kazimir Bačić.