Planeti - Ledeni svjetovi

20. listopada na HRT – HTV 1 u 21:05

Ova iznimno ambiciozna BBC-jeva dokumentarna serija oživljava najdojmljivije događaje u povijesti Sunčeva sustava, primjenjujući revolucionarne vizualne efekte kako bi nam ispričala uzbudljivu priču o svih osam planeta.

Odvodi vas na površinu tih dinamičnih svjetova kako bismo svjedočili dramatičnim trenucima koji su oblikovali svaki od njih. Serija otkriva kako nam najnovija znanost omogućuje da odgonetnemo njihove prošle živote.

Povezuje tragove veličanstvenih izgubljenih vodopada na Marsu, masovnih migracija planeta dok su se na početku postojanja borili za položaj, pa čak i daleku sudbinu Saturna dok se jedan od njegovih mjeseca budi i formira prekrasan vodeni svijet.

Ledeni svjetovi

U posljednjoj epizodi profesor Brian Cox putuje u najudaljeniji dio Sunčeva sustava, mjesto koje najtajanstveniji planeti nazivaju domom. Ti svjetovi iz jednostavnog razloga ostaju u sjeni. Osim Saturna, samo smo jednom posjetili najudaljenije planete. Uran je jedva vidljiv golim okom - nekoć se smatralo da je najudaljeniji planet od Sunca. Ali pomoću teleskopa i pozornim promatranjem otkrili smo da ima suputnika: Neptun.

Zahvaljujući rijetkom poravnanju planeta 1976. godine, Voyager 2 poslan je na naš jedini prelet tih ledenih svjetova. Ondje smo otkrili mnogo živopisnije planete nego što smo uopće mogli zamisliti. Čak i na tako hladnim temperaturama velike oluje haraju tim smrznutim svjetovima koji su dom spektakularnih mjeseca i zamršenih prstenastih sustava. Nakon nekoliko sati promatranja svakog planeta, Voyager 2 ostavio ih je za sobom. Nikada se nismo vratili. Desetljećima je to bilo najdalje što smo stigli. Sve do 2015. kada je Nasina sonda New Horizons tu granicu pomaknula još dalje u svemir nevjerojatnim putovanjem do patuljastog planeta Plutona.

Još jednom, sve su se naše pretpostavke o tom dalekom svijetu pokazale pogrešnima. Pluton vrvi ledenim vulkanima, dinama i gejzirima - ima čak i podzemni ocean. Štoviše, otkrili smo da Pluton ondje nije sam - ima mnoštvo neobičnih ledenih suputnika koji redefiniraju sve što smo mislili da znamo o stranim, dalekim dijelovima našeg Sunčeva sustava.

Producent serije je Gideon Bradshaw, a izvršni producent Andrew Cohen. Dokumentarnu seriju THE PLANETS odabrala je Mira Vočinkić.

Produkcija: BBC Studios u suradnji s NOVA i WGBH Boston za BBC, PBS, u koprodukciji s Tencent Penguin Pictures