HRT: Kreativni iskorak - retro spot emisije "Art a la carte" na HTV3

Promotivni spot emisije "Art a la carte", koji se ovih dana zavrtio na ekranima Trećeg programa Hrvatske televizije (HRT-HTV3), mnogi su gledatelji pozdravili s oduševljenjem, i ne znajući da se iza njega kriju note svjetskog virtuoza Mateja Meštrovića.



Četiri urednice: Lidija Špiranec (urednica Odjela Kulture HTV-a i začetnica emisije, te urednica i voditeljica emisija o arhitekturi), Maja Njirjak (urednica I voditeljica emisija o suvremenom plesu), te dvije dugogodišnje radijske urednice, koje posljednjih sezona gledatelji prate i putem malih ekrana - Jana Haluza (urednica i voditeljica emisija o operi I baletu te klasičnoj glazbi) i Lidija Lacko Vidulić (urednica I voditeljica emisija o književnosti) – našle su se u novim su plesno-pjevačkim ulogama, ali samo za potrebe promo-spota u trajanju od 40-ak sekundi. 


Lidija Špiranec, urednica emisije "Art a la carte koja se već treću godinu emitira na Trećem programu Hrvatske televizije, većinom u kasnovečernjem nedjeljnom terminu, a obuhvaća teme od arhitekture, kazališta i opere do suvremenog plesa – odlučila se za iskorak u vrsti promidžbe i napravila televizijski promo-spot u duhu 60-ih godina prošloga stoljeća:


- Art a la carte, emisija je koju prati specifičan broj gledatelja, kao i ostale emisije iz kulture. Budući da sadržaj iz kulture i umjetnosti teško dopire do gledatelja, ideja je bila promijeniti pristup, proširiti okvir, tzv. elitističke kulture. Napravili smo svojevrsnu parodiju. Ujedinili smo kreativni potencijal, osmislili promo-spot, koji je prema mom mišljenju duhovit i retro -  a stih i glazba lako ulaze u uho. Nas četiri urednice zakoračile smo u potpuno drugo područje, s jedinom željom da skrenemo pozornost gledatelja na  emisiju koja ima i njeguje vrijedan i kvalitetan sadržaj, iistaknula je Špiranec.


I dok je tekst nastajao zajedničkim snagama, glazbu je skladao svjetski priznati pijanistički virtuoz Matej Meštrović: 


- Glazbu za najavnu špicu emisije komponirao sam doslovce u "jednom dahu". Vraćajući se sa puta, na autoputu sam uzeo predah, pročitao tekst pjesme i iz prve, "u mobitel", otpjevao i snimio melodiju čitave najavne špice.
Već sutra ujutro napisao sam aranžman i note. Energija i polet bili su toliko pozitivni, da sam odmah znao da svi skupa stvaramo nešto originalno i nešto što će zasigurno dati jedan novi i svježi identitet emisiji "Art a la Carte".


Potom je valjalo napraviti i plesni pokret: koreografski potpis dala je Vesna Mimica, koja stoji iza desetaka mjuzikl-projekata HRT-a, pogotovo onih iz redakcije Dobro jutro Hrvatska:


- Imamo jedan neuobičajeni, retro, malo otkačeni foršpan, za emisiju kulture, koja će time privući i širu publiku.’’
 
Plesači su Branko Banković, član Studija za suvremeni ples i Tomislav Strmečki, mlađe ime plesne scene koji aktivno sujedluje u plesnom centru Osmijeh. Kostimografski identitet uz šminkerice Hrvatske radiotelevizije potpisuje kostimografkinja Vesna Šipušić Buljan.


Nastanak spota možete vidjeti i na Instagram stranici emisije: @artealacarteofficial_htv3:
 


Potpis čitavom projektu daje redatelj Ivan Mokrović, mlađe ime u HRT-ovom adresariju, ali vrlo vezan uz nostalgično vrijeme HRT-a:

- Mislim da kao društvo živimo u površnom, ubrzanom svijetu tehnokracije koji je izgubio sjaj, polet, zanesenost i ideale. Preselili smo se u virtualno, ne živimo sada i tu. Spot koji smo svi zajedno iznjedrili zamislio sam kao veseli, poletni, zaigrani mjuzikl na krilima mašte i zanosa. Jer upravo time sam želio istaknuti da visoka kultura koju naša emisija njeguje, nije nešto staromodno, suhoparno, dosadno i mrtvo već dapače - nešto zabavno, poletno, rasplesano, inspirativno i puno životne radosti, kazao je.
 
Glazbeni promo spot montirao je višestruko nagrađivani Hrvoje Mršić. Urednica Odjela Kulture je Lidija Špiranec, dok je glavna urednica HTV-3 Vlatka Kolarović.

Sve emisije projekta Art a la carte dostupne su na zahtjev u aplikaciji HRTi.
 


Emisiju pratite i preko multimedijske usluge HRTi, u čijoj videoteci možete pronaći emitirana izdanja.