Kako su skupi proizvodi postali nova investicijska klasa? U novom izdanju emisije Druga strana, koja je na rasporedu u srijedu, 30. ožujka, na Četvrtom programu u 20:05, objašnjava Vedrana Pribičević.
29.03.2022.
18:56
Autor: Željko Kardum/HRT
Kako su skupi proizvodi postali nova investicijska klasa? U novom izdanju emisije Druga strana, koja je na rasporedu u srijedu, 30. ožujka, na Četvrtom programu u 20:05, objašnjava Vedrana Pribičević.
Burberry, Birkinica, Cartier, Patek, Rolex, Lange & Sohne i u teškim vremenima vrlo su poželjna roba. To tvrdi istraživanje pedantnih njemačkih tržišnih analitičara i konzultanata Bain & Company iz Münchena. U brojkama to izgleda ovako: prodaja luksuzne robe u svijetu premašila je 200 milijardi eura (tri i pol puta veće od hrvatskog BDP-a). Za industriju to znači godišnji rast od velikih 7%. Ne smeta im ni korona.
Nezapamćeni juriš ruskih građana na najskuplje luksuzne dućane u Moskvi, odmah po objavi invazije na Ukrajinu, zabilježio je čak i Reuters. No, jeste li znali da je rusko tržište luksuznih proizvoda "teško" devet milijardi dolara godišnje
Bloomberg pak prenosi da su u proteklom desetljeću rabljeni Rolex satovi na sekundarnom tržištu nosili prosječno veći prinos nego dionice, obveznice, nekretnine i zlato. Isto vrijedi i za određene modele Hermes torbica.
Za pojedine luksuzne proizvode morate na "listu čekanja" dugu nekoliko godina, a za neke morate proći intervju i dokazati da ste dovoljno dobar i brižan kupac. Gdje je tu ekonomski ratio? Zašto se u krizama kupuje skupo i ono što vam realno ne treba, govori predavačica bihevioralne ekonomije na ZŠEM-u, Vedrana Pribičević.
Gospodarska emisija urednika i voditelja Željka Karduma alternativa je ekonomskom i političkom medijskom mainstreamu te propituje je li sve baš onako kako vam se na prvi pogled čini.
Reprizno izdanje na rasporedu je u 4:10 na Četvrtom. Osim na HTV4, možete ju pratiti i preko naše multimedijske platforme HRTi.
Videoteka spomenute usluge pruža dostupnost emitiranih izdanja, kao i naš YouTube kanal.
Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube!
Autorska prava - HRT © Hrvatska radiotelevizija.
Sva prava pridržana.
hrt.hr nije odgovoran za sadržaje eksternih izvora